21 dec. 2011

Jultomten


Julen kommer med snabba steg och visst får man både minnen och nya tider i skallen.
Jag känner till olika traditioner kring julafton... tänkte kort beskriva tre. En kompis startar julaftons morgon med gemensam frukost och så tar man en "beska droppar" - Fy in i... så äckligt och då till frukost. Duger knappt till sillen. Några jag känner besöker kyrkan frekvent under hela julen och ser en fröjd i det. Jag går och trivs i kyrkan, men jag är där för sällan och tyvärr oftast till tråkigheter. Den tredje varianten är att åka till skogen, släppa en harhund, sätta sig på ryggsäcken och invänta första timmen (då är det förbjudet att skjuta haren). Ja, som ni hör så finns det varianter i julfirandet. min julafton börjar med kaffe, Barometern, läsa lite bloggar och se välkomna familjen med en gemensam frukost.

- - -

IRONMAN har ni förstått att jag gillar. Tisdagen den 20 december var första möjligheten att anmäla sig. Det blev 738 anmälningar från 19 länder. Visst är det fantastiskt.

Och Urban (tävlingsledaren) säger klokt "det behöver inte bli fullt första året, 1200 blir nog lagom så att vi och Kalmar kan leverera kvalité" - RÄTT inställning!

- - -

Posten har mycket paket - E-handel verkar ha slagit igenom ordentligt denna jul, det pratas om nya rekord. Skrev redan för 10 dagar sedan att julhandeln på slutet kommer att hämta sig, troligtvis slår den också alla tänkbara tidiga rekord. Det är så vi människor fungerar, vi startar lugnt... men sen bara ökar vi!
Läs mer om ehandel här  http://magazine.jajja.com/2011/12/e-handeln-slar-alla-julrekord/?utm_source=jajja_magazine&utm_medium=email&utm_campaign=2011-44

- - -

Vi svenskar pratar väder i alla sammanhang... Just nu +grader och sol! Visst kunde vi önskat 10 cm snö, -5 åtminstone några veckor för alla barn som skulle bli så lyckliga. Men det räcker ett par veckor!

- - -

Onsdag 21 december, Thomas-dagen - TACK för gratulationerna.
MEN det viktigaste, nu blir det några minuter ljusare varje dag. Det GILLAR jag!

---

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar