16 dec. 2011

GÄSTER

Hej, nu startar julruschen - Mina år i handeln berättar att julrusch blir det inte före Lucia. Utan just den 13 dec är brukligt startskottetet... fram tll dess brukar de flesta prata om svag start, klen marknad och så vidare. Jag blir inte förvånad om vi om en månad får signaler om en omsättning som slår allt tidigare.
Årets julklap är inte så lätt... Men jag tror det handlar om omtanke - Tid för yoga, gym, ansiktsbehandling, spa eller pengar till resor. Vi får se!

- - -

GÄSTER. dagarna efter jul får vi gäster på bloggen, ett antal unga entreprenörer är inbjudan att blogga vid ett tillfälle om sig och sitt yrke. Det ser jag framåt och jag kan lova er entreprenörsskap! Självklart är det tjejer vi ska få möta!



Torsdag kväll, inbjuden till http://jangirmaddadi.se/ för att få ta del av nya produkter.
Fräscht, snittar, champagne och mycket folk. Fantastiskt kul med designers i Kalmar och Slottsallén passar perferkt som plats för detta. Gå dit!

Jag hoppas samtidigt att våra arkitekter, byggfirmor, inredningsföretag m fl köper och använder produkter som våra designers tar fram. Är nog nödvändigt om vi vill ha dem kvar, låta dem utvecklas och känna att Kalmar är rätt plats.

En bra kväll, många goda intryck!

- - -

Vilken vecka - Ironman, Alternativ Jul, Jangir, LW-fastigheter, Ledningsgrupp, entreprenörsfrukost... och en massa människor med framtidstankar. Det är en skön känsla.

Laddar för en weekend utan måsten, läsa färdigt boken, fixa julgranen - Stänga av en stund.
Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar