28 dec. 2011

ginatricot

Tjena, flera positiviteter om Johannas chokladinlägg - jag GILLAR.
Läst Barometern idag? Flera positiva saker att reflektera på anser jag...  NÄRPRODUCERAT med reportage från Wirbladhs i Smedby. Gillar Johan´s syn på vikten av att slå vakt om vår svenska jordbruksnäring.
Snus o cigaretter blir dyrare igen - SLUTA med dumheterna. Som bekant gjort det själv sen drygt 14 månader och jag kan påstå att MAN MÅR BÄTTRE utan snus!
Sen Jacob´s krönika där han konstaterar att 2012 kan bli ditt framgångsrikaste år om du sätter mål. Helt rätt och ett Gott Nytt År!

- - -

Entreprenör nr två som GÄST. Lisa som kommer från familjeföretaget där mamma o pappa varit motorn i många år. Generationsväxling!



Lisa Söderholm här,en av tre butiksägare till Kalmars båda Ginatricot -butiker, ordförande på Baronen och en glad bloggare på lisaginas.wordpress.com
Kul att få hoppa in här på Davidssons blogg idag! Visste ni förresten att Davidssons dotter Alex jobbar på vårt Huvudkontor i Borås?! Dessutom har ju Davidsson själv varit Centrumledare för just Baronen...ibland är världen liten.

Det är snart 2012. Ett nytt år - nya utmaningar. På gina kommer Alex och hennes kollegor fortsätta jobba fram nyheter i ett otroligt snabbt tempo uppe på HK och jag och ginagirlsen kommer fortsätta att sälja de lika snabbt här hemma i Kalmar. Jag har inga tvivel på att detta kommer bli ett bra år för oss. Vi har nog aldrig varit mer taggade.

Vad gäller handeln i Kalmar så tror jag att detta kommer bli året då vårt samarbete mellan de olika handelsområdena kommer att få utdelning. Jag sitter med i en grupp som jobbar med Handelsstaden Kalmar. Där finns representanter från både City, Hansa och Giraffen vilket är riktigt kul då alla strävar åt samma håll, nämligen att göra Kalmar till en Sveriges bästa Handelsstäder!

Det som behövs nu är fler invånare. Därför är det så otroligt viktigt att vi hela tiden fortsätter att utveckla Kalmar som en bra stad att bo och leva i. Utvecklingen kring Linné är ett bra exempel. Det gäller bara för oss Kalmarbor att ta hand om studenterna så bra att de inte kan tänka sig att lämna oss sedan när de läst klart. Likaså alla fantastiska event som arrangeras här är något som gör det kul att leva här och som ger Kalmar bra publicitet. Stadsfesten, Sommarteatern och nu också Ironman för att nämna några. Riktigt bra!

För min egen del börjar jag det nya året med att ta semester...sitter som en smäck efter reakaoset i mellandagarna.....hälsar på föräldrarna som befinner sig i Thailand över vintern, ni kan följa vår resa på bloggen. Annars syns vi på gina igen i slutet av Januari på Baronen eller ute på Hansa, du bestämmer, jag finns på båda!

Tjingeling!

Mvh  Lisa Söderholm





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar