16 jan. 2012

Häftig måndag!

Strechta för fan, strechta för fan... det blev signalen vid dagens besök på Landstinget Kalmar och Ortodepen...
Kanske ska jag börja lite tidigare, tränar ganska flitigt sen ett par år tillbaka, går promenader i stora drag dagligen, på gym, cyklar... JO jag har bestämt mig för att må bra de sista 40 åren också. Så långt är allt enkelt - eller hur. Men när man då vaknar mitt i natten och känner smärta (nu pratar vi smärta... ). INGEN skön stund och det återkommer natt efter natt. Dan snackade lite om slemsäck, någon kortisonspruta som skulle göra äckligt ont att ta...   jag kämpade vidare. Men nu var det dags, är något galet...  Betalade mina 300:- / fick högkostnadsskyddskort (kan bli långvarigt hann jag tänka) / satte mig snällt i undersökningsrummet. TÄNK OM ett sånt rum kunde tala... vilka smärtor... vilka besked... tragedier... gips



Det är då han glider in (jo, vi ses en del på golfbanan). Konstaterar efter 30 min nogrann genomgång att jag behöver STRECHTA - Nu räcker det inte att man tränar längre...  vig som en 16 åring visar DAN mig hur jag ska lägga benet i vinkel, luta rak rygg 90 gr mot benet, håll i minst 20 sek - kommer jag loss ska jag ta en bild vid passande tillfälle.

Antagligen var analysen helt riktig - får bli ett pass redan ikväll. Hjälper det inte ska jag ha en spruta!

- - -

På tal om måndag så träffade jag en ledare till idag. Ett bra och konstruktivt samtal med en kille jag känner sen åtminstone 15 år - Han vet vad han vill, sätter höga mål, jobbar med varumärket, ställer krav och ska göra Ironman i Kalmar den 18 augusti. Ett bra möte!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar