4 juli 2012

PRESTIGE !


Det började i Regensburg (sydöstra Tyskland). Lasse H, Micke E och jag snackade en del golf. Bestämde att vid tillfälle skulle vi lira en runda - redan där kom snacket igång om sneda drivers mm - lite killsnack med andra ord. Idag i underbart väder slår vi ut 09.29 och har fått NÖJET att ha med oss Sigge Månsson - 83 år med 11 i Hcp. TÄNK om jag vid 83 års ålder får gå på golfbanan, slå bollen som han, bli förbannad över bunkrarna och att jag puttar illa. Lasse och Mikael, ni får ursäkta att dessa första 9 hål blir ändå det som sätter avtryck av dagens mycket trevliga rond.

HÄRLIGT SIGGE!!  Dagens LIRARE!!



HÄR på 18:e hålet avgörs allt - precis det senarier ni ser framför er. Lasse har en enkel chip mot 300 kvm green, hans tredje slag... (jag ligger på 2 ca 3 meter kort flaggan....). han provswingar nog tre gånger, han vet vad som gäller... i BUNKERN (va faaaan hände)  och dagens vinnare blev jag. Oj, glömde Micke en stund... han hade resfeber inför semestern men krävde revansch snarast - TAGET.

En härlig dag, trevligt sällskap och bitvis ren TV-golf


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar