15 juli 2012

Översvämning!


Tjena - bra vecka med många glada skratt på Kalmar Golfklubb!

NYinköpt bössa, en halvautomat för att vara mer förberedd på framförallt vildsvinen. Det går fort när de kommer, kommer i flock - Ja, det var dags att uppdatera den studsare jag haft sen 28 år!




Igår avslutningen på Kalmarveckan - Festligheter arrangerade av golfkrogen, bra genomfört och en eloge för en riktigt bra kväll. Dans, mat och prisutdelning =)

Fina priser och jag (vi) hade inte spelat golf som borde ge priser idag... då lottar men ut en del priser bland alla som närvarvar. Då glider nr 58 upp - jag hämtar hem förstapriset och får 1500 ml Champagne. Fantastiskt trevligt! TACK



Söndag morgon... mot djupa Småland och svärmor. Det regnar så förbannat på vägen (13 grader) att vi fick krypa ner i 50 km. Väl framme så får stövlarna sättas på... vattnet har trängt in i källaren.
Tänk att vara 76 år och ensamstående i en villa - vattnet sipprar in och det finns en vana av "att gubben fixar". Vi löste det... hoppas nu vattnet hinner rinna undan. Nu ska ni veta att svärmor är nog lindrigt skadad... i många hus stod det pumpar och tömde källare/garage mm.
Håll tummarna är ni snälla!

Som jag skrev sist... inte ovanligt med skyfall - vi måste bara vara förberedda när de kommer.

Jag ska planera NOGA hur jag ska ha det med mitt boende vid 76 års ålder... eller är det så att jag redan löst det med läget här på Västerlånggatan - Ja, kanske är det så... och jag blir nog minst 94 år!

- - -

Kalmar FF - Helt NY gas idag, spelade mycket bra boll och mätte sig i långa stunder med serieledande Elfsborg. Riktigt bra fotbollsmatch!

- - -

Mot Skåne några dygn...  KRAM till Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar