4 juli 2012

Borgholm


BRA tisdag - besökte kollegor i Borgholm där jag återigen fick uppleva mycket folk. Fick berättat om arbetet med tragedin kring olyckan i lördags. Säkerhetsarbetet verkar ha gått mycket bra. Jag föreslår att andra kommuner´s organisationer besöker Borgholm. Får senariet uppspelat, får ta del av hur arbetet genomfördes och kan konstatera vad som var bra respektive vad som kan bli bättre. Är klokt om vi kan ta del av varandras erfarenheter - denna olycka kunde ha hänt vid vilket torg som helst.

Öland /Borgholm är på G - Mycket bra för vår region. Turismflödet till Öland är oehört viktigt för alla i regionen. Minns även Jacob W inlägg i sin krönika - kanske dags att marknadsföra Fåk och slask. Gillar tanken och skulle defenitivt skapa lite strömmar andra tider än sommar! Allvaret, fågelskådning, älgarna, golfen, maten etc..

- - -

Kvällen, goda vänner och besök i City of Kalmar.
Vilken härlig stämning på Larmtorget - igår valde vi mat på Larm - senast lite längre från scenområdet. Staden har så många bra restauranger! Kommer att besöka så många tisd/torsd som möjligt - det är detta jag sitter och längtar efter i vintermörkret.

Sen har jag en absolut uppfattning om att detta är bra för att besökarna ska finna Kvarnholmen. Gillar de besöket kommer det säkert tillbaka imorgon på lite shopping. GULDSTJÄRNA till alla som jobbar och finansierar Musik på Larmtorget!

- - -

Känns som semestern är i full gång... nä, just det... lovat två möten imorgon också. Men sen är det semester på fulltid ett par veckor.

- - -

Min medarbetare och jag pratar ofta om ett ordspråk - Jag gillar det skarpt!

Det är i motvind de stora drakarna lyfter !

- - -

Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar