5 aug. 2011

Triathlon! Nilsson & Seger


Hela Kalmar är fyllt av tjejer och killar som ska genomföra Triathlon. Ikväll den korta varianten och imorgon den något längre...  vi har pratat om det förr!! 3860 m simning, 180,2 km cykling och sen löpning 4,2 mil. Makalöst.

En vecka som denna med cykeltävling, kalmarmilen och nu detta. Vår stad förknippas med friskvård och idrott. Känns mycket gutt som någon brukar uttrycka sig!  Gå nu ut och upplev dessa två dagar, det är en skön känsla!

Har jag berättat om min Triathlon ??  Cyklar till gymet, tränar 45 min, cyklar till Stensö och går (powerwalk) i 5  km, sen cykel hem. Rätt nöjd !

Imorgon bitti 07.00 är jag på Kattrumpan och ser nära 800 personer kasta sig i Kalmarsund och simma!

- - -

Ikväll ska Nilsson & Seger tokdominera i deras tillfälliga restaurang. Blir 7 rätter om jag fattat rätt och en rundvisning i Martins hus. Vi, hela familjen är samlade (det är härligt) och går dit. Bara så ni vet, ska bli en spännande kväll.

Och det som kanske imponerar mest på mig är att en TOKIG IDE blir verklighet - Det ska ni Nilsson & Seger ha all heder av. Entreprenörskap så det visslar om det!

Ni kan ta del av Martin bloggande kring restaurangen:  www.mycketgutt.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar