2 aug. 2011

Älgar


Deltar i ett jaktlag ( som gästskytt ) som har sina domäner i närheten av Allgunnen. Jag bestämde mig i vintras över att en solig dag packa picknic, caba ner och ta mig igenom jaktmarken. Upptäcka Allgunnen och den fantastiska natur. När jag är där som jägare blir det en fokusering på hundar, djur, vind, hörsel... JA man glömmer naturupplevelsen.

Visade Mikael fikaplatsen, Loppovägen och skröt lite med hur bra vi har det... men inga stora älgar ställde upp på posering denna kväll.

Och när ni ser denna bild kan man förstå att vilt trivs bra. Tagen från tornet i Abodaklint.

Ska ringa till Pelle W och meddela att jag gärna medverka andra veckan i oktober 2011 också!



Vi, ja för svåger med fru togs sig från Drageryd och vi enades med rosevin, äppelpaj, äggsmörgås, kaffe, vaniljsås - Ni förstår att det inte gick någon nöd på oss.

Här vid sjön Kleven - Fantastiskt vackert - Vilken kväll det blev.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar