17 aug. 2012

Värdskap !


Långa och härliga dagar blir det - Men det är NU genomförandet pågår. Då jag deltar på många möten kring eventet IRONMAN de andra veckorna på året, ja då måste jag vara med från början till slut nu. Igår stängde vi sista samtalet ca 23.00. Och vill förtydliga och det är riktigt roligt att medverka så nära, så både tidig och sen närvaro passar bra. Lärorikt!

Här bild från Tennishallen där Pasta-party ägde rum. Proffsigt på alla sätt - färre besökare än väntat men konkurrensen var stenhård med incheckning, anhöriga som skulle delta i "mini", sponsorbyn mm
Riktigt snyggt och pastasalladen var KANON!

Återigen får vi se en "sportarena" byggas om till en modern mötesplats!
WELL DONE!!




Minitriathlon - Vilken folkfest det blev! Så många glada tävlande och hejande publik. Flytten av målområdet till Stortorget känns SÅ RÄTT och ger goda vibbar.

Träffar tävlande som kört för fort... det var så entuastisk publik som hejade så jag glömde att köra i mitt egna tempo... Blir nog lätt så.

Senare på kvällen, träffar de internationella gästerna från Nirvana, Ironman, TV m fl - Jag pressar dem på saker som staden kan göra bättre... de berättar OM EN STAD SOM STÅR MED ÖPPNA ARMAR och tar mot oss på ett fantastiskt sätt. SÅ KUL att höra alla dessa positiva ord om oss Kalmarbor... ( inte så ofta jag hör detta ) de är imponerade och berömmer nästan i överkant.. flaggor runt staden, fina hotell, varmt i vattnet, mysig stadskärna och hela tiden människor som vill väl och är glada!

Tävlingen oroar ingen - man vet att den rutin som finns från klubbarna bakom Kalmar Triathlon håller världsklass. Känns tryggt! Vet ni att det är mellan 650 och 700 fuktionärer där ute - Applåd!

Kommer att fortsätta samtalen om HUR vi kan bli ännu bättre - för visst finns det massor att göra för att t ex ca 50 journalister ska förmedla rätt bild av vår region.

- - -

Idag mellandag - hoppas handeln, restauranger m fl får njuta lite av alla tävlande och dess familjer!

- - -

Glöm ni inte simstarten, var där senast 06.45 - Med andra ord, lägg dig tidigt då det blir en lång dag för jag önskar att du är med och hejar sent på kvällen också... då hjältarna som tävlat 12,13,14 timmar anländer på Stortorget!

- - -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar