19 aug. 2012

Ironman Kalmar 2012


Lite bilder från IRONMAN - 18 aug 2012

En fantastisk dag och jag känner mig något sliten... hur jag nu vågar ta det ordet i min mun då det finns andra som genomfört tävlingen. De är fysiskt slitna...   Men mitt sliten kanske mer beror på anspänning av att vilja få ett lyckat arrangemang där Kalmar visar up sig på bästa sätt.




Minns Klagenfurt - Hade sett stämningen, sett fyrverkeri, läktaren som gungade i 8 timmar, speakerns peppande, o sv. Kom hem till Kalmar och skulle förmedla vad vi upplevt. Jag klarade det till viss del men den stämning som fanns på Stortorget igår... MAKALÖST HÄRLIGT och så uppskattat av de tävlande!



Ledningscentral med samverkan! Mig veterligen har allt går bra!



Drygt 50 journalister från olika medier - KALMAR syns och hörs i världen!



Svenskan Åsa Lundström passerar mållinjen som första tjej!



Vilken härlig inramning!
Ni som var vakna... strax innan 23.00 kom 1:an i dam & herrklassen ut till mållinjen - Hyllade och hängde medaljer på de som fortfarande kämpade där ute.

Alla skrek i kör - YOU ARE A IRONMAN !




En del tänkte nog igår... detta ska jag göra! Några säger, synd att jag inte är yngre, o s v

Denna man så lycklig efter ca 15 timmars tävling - Då berättars det för oss att han är 72 år! Imponerande!

- - -

Att Kalmar förknippas med denna tävling anser jag bara är positivt - Kommer att skapa ännu fler som vill träna oavsett om det gäller cykling, simning eller löpning!

TACK säger jag också till alla som jobbat med Ironman - Så BRA det blev!!

- - -

Idag söndag är det prisceremoni i Tennishallen - sen startar utvärderingarna. Vad var bra, vad kan bli bättre! Hur gick det för handeln? Det går rykten om att några restauranger sålt slut sin mat... Hur fungerade cyklingen på Ölandsbron? Vad säger de tävlande om Kalmar i dag? Lyssna på de som är kritiska... mm mm

Lördagen den 17 augusti är datumet för 2013 - spika några dygn kring det redan idag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar