22 aug. 2012

Krockat på cykel...


Fantastiskt vilken  respons på IRONMAN - Vart vi än är så finns det idel glada tillrop över de fantastiska dygnen. Mängder av personer säger att det ska medverka 2013 - jag föreslår att det kanske är klokt att börja med MINI..  ;-)

På fredag öppnar anmälan till nästa års IRONMAN - Spännande blir det!



MÅNGA diskuterar och undrar varför inte svensk press visat större intresse - Precis som för många andra... så var det först i lördags som det gick upp ett ljus över hur bra detta var... så tror jag!

Minns så väl när Johan P och jag kom hem från Klagenfurt - Den kalmarritiska bussen med triathleter hade visat oss vilken folk- och stadsfest detta skulle kunna bli. Jag har personligen försökt förmedla vad vi såg... inte så lätt och därför tror jag ALLT kommer gå så mycket lättare nu när alla vet hur bra detta kan bli över tid. Höjer vi kvaliten lite varje år... på genomförande, säkerhet, underhållning, bemötande o sv så kan detta bli rent fantastiskt.

Och en stor vinnare kan regionen bli om de tävlande kommer tillbaka och under andra tider på året vill uppleva Glasriket, Öland, Astrid Lindgren mm mm

- - -

Såg idag på facebook att det talas om HÖST... tål vi inte en regnig dag?
Följ med ut i skogen och plocka svamp - eller ät kräftor. Plocka lite majs. Nääää än är hösten långt borta i min värld.

- - -

KROCKAT idag.... cyklade in i trafikkorsning, fastighet på vänster sida - Får grönt ljus - Mina vältränade ben trycker till lite extra... DÅ uppenbarar sig en tjej från vänster som bromsar in då hon har rött. PANG sa det, vi klarade det galant - balanserade snyggt. Lite skavanker på skärmarna... Vi bad båda om URSÄKT men var tacksamma för att det gick bra. Vi hade tur! det kunde gått illa...

SKA LYFTA BLICKEN BÄTTRE I FORTSÄTTNINGEN

- - -

Ha en skön onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar