16 dec. 2013

Stockholm

 
Tjena, var några dagar sedan sist!
Gjorde Stockholm i helgen... upp och titta till Alexandras nya lägenhet. 15 min promenad från city - alldeles lysande och ett mycket bra val. Bättre än jag fantiserat om...
Annars är inte Stockholm min favoritplats. Undrar varför det blir så... hade någon sagt Göteborg hade jag smilat direkt... sagt Malmö för några år sedan och jag sagt BU, men inte idag.
Kanske för jag oftast gjort affärer där, snabbt upp, snabba möten, snabbt hem... med några trevliga undantag.
 
JUL var det fullt av. Vilket tryck, vilka köer, vilket tempo och ett tips ska du absolut få... boka Vasastan och restaurang http://supper.nu/ - Riktigt bra mat och härlig stil. Gillade heltäckningsmattan som var som en kullerstensgata... bästa betyg!
 
- - -
 
Pratade länge om vikten av att ha Linnéuniversitetet i city på frukostmöte veckan.
Tror jag blir mycket bra och helt övertygad om att verksamheter kommer att kunna samsas.  
Ett av det viktigaste som händer de närmaste åren... att få ett samlat Universitet och så centralt.
 
Hoppas vi kan lägga minst lika stort engagemang på innehållet som debatten snurrat om platsen.
 
Minns ni... Konstmuseumet, Riksbyggen på Solvägen och Lillviken för att nämna några. Väckte debatt och en del hårda ord. Men enligt mig har det landat väldigt bra!
 
- - -
 
Testade Ryanair till Girona - Hade jag gärna gjort igen!
 
- - -
 
Vi hörs innan julen anländer fullt! - Ha det bäst!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar