23 dec. 2013

NYA möjligheter!


 
Måndag den 23 december - Vi flaggar för vår drottning.
En riktig klämdag, väldigt många har ledigt men för en del är det en av årets viktigaste dagarna.. idag görs det många julklappsinköp.
 
- - -
 
Funderat en del på 2013 som har varit ett bra men samtidigt ett tufft år, tycker trenden är att klimatet är tuffare. Vi angriper varandra på många olika sätt och ofta direkt tråkiga.
Tänk om... ( rätt tid att önska sig kan jag tycka ).
 
- Du vaknar på morgonen, tar del av en ny dag och startar dagen med att gnälla över något du läst eller hört. Vicka på tårna och inse att det bara finns möjligheter.
 
- Du önskar förändring. Skapa förtroende så att du får medverka i styrelsen eller åtminstone är välkommen dit för att lämna din syn. På det sätter kan du påverka mer än att sitta och tjura vid tangentbordet.
 
- Du som tycker att du kan lite mer än alla oss andra... bli ödmjukare!
 
För visst har 2013 varit förbaskat bra...
Vi reste med Ryanair till Girona!
Kalmar FF överraskade (kanske bara mig) och blev topplacerade igen!
Detaljplanen för Universitetet klubbades genom med bred politisk förankring!
Ironman slog nytt rekord igen!
En fantastisk sommar!
Indisk restaurang (som var så efterfrågad) till Kalmar (blev två)
Vi hade 13 rätt på tipset!
Gjorde eagle på svåra 12:an!
Nya prover på en "halvtaskig" mage - inget allvarligt påvisat!
Träffat många fina vänner!
Håller mig i matchvikt 82 kg
 
JA, den här listan kunde blivit bra mycket längre men nöjer mig så. Konstaterar att livet är förbaskat bra och ikväll ska vi klä granen, koka knäcken, smaka skinkan på vörtbrödet från Stensö. Julafton startar jag med en PW på Stensö...
 
Undrar vad jag får i julklapp...
 
GOD JUL TILL ER
och nu har det vänt.. ser redan att det är ljusare ;-)
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar