10 okt. 2012

Ledare !

 
ÄLGJAKT 2012
 
Fantastiska dagar - vart försvann dom?? När jag idag satte mig i bilen efter tre dygn i skogen - Bokstavligen i skogen... har sen 7-8 år medverkat i ett gäng som jagar i Allgunnen. Härlig mark, en bra bit från citykänsla =) - Matlagning, grilla korv, vara utomhus, somna tidigt  :-)
 
Tänkte berätta om ledartyper... i skogen under jakt KRÄVS det en jaktledare. Vi sitter med kulvapen som kan färda en kula ett par km - fel skott på fel plats kan få förödande konsekvenser.
Vi har Wessley - Lugn och väldigt rutinerad. Alla jaktpass fördelas med kortlek för att ingen ska känna sig obekväm på något vis. Ett omodernt ledarskap... han bestämmer i stora drag allt och det är precis det jag gillar så mycket. (hundförarna är med i samtalet ) Kommer till älgjaketn och vet att någon är väl förberedd. Tänker på säkerhet, tydliga skjutregler... mycket bra! Härliga dagar, bra väder och en RÅ men HJÄRTLIG TON!
 
Tacksam över att få delta! Trevligt att träffa jaktlaget!
 
 
När jag idag körde hem var det två färre älgar i de skogarna... kommer nog att ramla några till innan veckan är över.... Hoppas jag får tid och möjlighet att medverka snart igen!
 
NI borde prova detta liv några dygn!
 
Nackdel... JO konstaterar hur mycket VILDSVIN som finns... skrivet om det förr - detta är inte bra och kommer att skapa problem i trafiken... och svårjagade är de rackarna också!
 
- - -
 
Nu är det fullt ös som gäller med intervjuer och att träffa nya medarbetare i den omorganisation som är beslutad.
 
- - -
 
Till helgen blir det 100-års kalas - Spännande!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar