6 okt. 2012

Bara negativa nyheter...

 
Tänk om den nya bössan inte fungerar... sitter i skogen, älgen jag beskrev och vi hörde kommer ut på hygget. Kanske den största jag sett någon gång och det klickar vid skottillfället - Får träna lite till imorgon... vädret ska vara med oss säger SMHI. Vädret har onekligen blivit varmare... det kanske är 15 år sedan men då satt vi ofta i minusgrader. Minns också 1997 när vi hade 22 gr älgjaktsveckan.
 
Mycket gott (onödigt) ska packas ned i ryggsäcken - nu är det tillåtet =)
 



Bra vecka som igår avslutades med två möten tillsammans med tidningsfolk - Alltid stimulerande att möta personer som kan sin sak. Trevliga möten och det leder alltid till någon form av utveckling!
TACK
 
- - -
 
Allt är inte svart... ni har väl noterat att SAFT i Oskarshamn ska nyanställa 30 personer. Det är så att lågkonjunkturen är tuff för många. Konkurserna har ökat kraftigt under året men vi har också några bransher som fortfarande har högtryck. Det är inte bara negativa nyheter.
 
- - -
 
81 ansökningar skrev jag - Har läst, läst, läst... vilka fantastiska ansökningar och jag MÅSTE välja för att gå vidare... beslutade igår och föreslog för fackliga företrädare att sex personer ska kallas till intervju. Ett spännande skede och jag har lagt mycket tid på att känna en trygghet i att de kallade är rätt personer. Jag är också medveten om att de som inte kallas funderar kring hur TÄNKTE HAN!
 
- - -
 
Önskar en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar