28 okt. 2012

Konstens att...


En bra tid... nästan förvånad över att jag inte gnällt mer över VINTERTID - Nä nu gäller det att få dessa fem månader att glida förbi med värme, träning, god mat.... 

IKVÄLL varit på "konsten att bli klok på sitt egna liv"

Anders Friberg var gäst och snackade om EGOTS innehåll och struktur. Trevligt och lättsamt!
Livets är inte alltid så lätt... och kanske inte ska vara det heller. Vad vore livet om vi inte hade några problem att lösa...

Anders sa en kloka sak på en fråga som dök upp....  OM du har en person som du frekvent möter och känner olust inför - Ta modet och tänk positivt... istället för "där kommer den där förbannade...." så lägg din energi på att tänka positivt. Utvecklande!

Jag uppfattar att jag kommit hyffsat långt här. Försöker tänka positivt i första ögonblicket. Se möjligheter i tidigt skede. Tror gott om mina medmänniskor. Allt har blivit lättare med åldern och att vi har samlat erfarenhet.

EN BRA KVÄLL och bra samtal...  TACK

- - -

Imorgon beslut om vem som blir FÖRETAGSLOTS

- - -

Höstlov - potatislov tror jag det hette förr. En vecka att hjälpa till med att skörden!

- - -

Ja just det, Anders Friberg påminde oss ikväll om ATT Universitetsfrågan handlar inte om fysiska platsen... fel fokus!  Människor, möten, utbildning, kunskap, flöden...
  
- - -

Hoppas ni får en bra vecka!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar