3 okt. 2012

81 personer!

 
Onsdag - eller LILLördag som den så fint heter ibland!
 
81 sökande till tjänsten som FÖRETAGSLOTS - spännande och känns fantatsiskt att så många har ett intresse i att vilja utveckla Kalmar och jobba aktivt med våra företagare!
 
Spännande tid och hur man än gör så kommer en person bli nöjd... men 80 kommer att känna sig besvikna. Så är verkligheten. Om ca 4 veckor skulle jag tippa att vi har en NY Företagslots att presentera. Bra känsla!

 
Tar några dygn från söndag i Älgskogen! Sitta där ute och fundera i stillsam miljö, det finns en hel del viktiga beslut som ska tas nu. Naturen är rätt plats för verka fram rätt tankar.
 
Stäng ögonen, lyssna... visst tusan kommer det en stor tjur därborta i mossen - Jag ser honom klart.
Tror det är 7 år sedan jag sköt älg senast. Risken är väl större att man skjuter ett vildsvin.
 
Hoppas på några bra dygn med jaktgänget!
 
- - -
 
IDAG tre företagsbesök. Duktiga BILKOMPANI med Audi som sitt flaggskepp (min bedömning).
Trevligt och kommer att bli ännu bättre när Södra vägen blir färdigt.
 
Sen NYinvigning av GoExcellent med 338 anställda i Kalmar. En bransch som kändes osäker för bara några år sedan... "vad jobbar ni med där"... Idag är det många stora företag som outsourcat sina kundcenter, växel, insamlingar mm. Medelåldern var 27 år på medarbetarna.
 
Och så KalmarSalen där vi idag diskuterade utvecklingsfrågor med nya verksamhetschefen Jerker.
Blir nog riktigt bra!
 
Återigen lärt mig massor - Härligt!
 
- - -
 
Glöm nu inte att kolla bladverken - Så härligt när träden nu skiftar i gult, orange och rött.
 
Ha dé
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar