21 sep. 2012

HJÄLM!

 
HJÄLM PÅ - nu har fåfängan fått sig en smäll... igår fick jag min hjälm... ser faaan inte klokt ut MEN efter att nu sett cykelolycka vid ett tillfälle, krockade själv light nyligen och en vän berättade om dottern som fläkte sig i ansiktet då hjälm inte var på...  HJÄLM PÅ och det känns som ett klokt val, gör säkert mellan 3-6 mil i veckan på cykeln.
 
- - -
 
Igår cirka 17.30 hälsade jag Linda Blomdahl Petersson välkommen till Stadshuset och sa att hon gärna fick höra av sig om näringslivsfrågor. De var på väg in till mötet. Hon svarade att vi får se hur kvällen blir... hon kände säkert vibbar!
Förvånad! Men återigen lärt mig något nytt!
 
- - -
 
Starkt intresse där ute för jobbet som FÖRETAGSLOTS - Tycker jag känns som bra signaler att det är så många som vill medverka i utvecklingen av Kalmar och vår region.
 
- - -
 
Podcast - satt och lyssnade på BG och Martin igår... snackade oavbrutet i 55 minuter.  Tyckte om väldigt många saker... Gillar iden och igår fanns det både skratt och värme i inslagetn - det gillar jag. Blandat med åsikter... så blir lite värme och skratt bra!
 
Skördefesten... ni gör det för enkelt där, tillför massor med hotellnätter, restaurangbesök, marknadsföring mm.
Gillar tanken med bordet i Algutsrum (är bortrest den helgen och missar - synd ) - Ska hjälpa till med något som inbringar pengar!
 
- - -
 
Söndag mot LUND med Promotionståget - Hoppas på bra samtal där... färre med resande men det viktigaste är att det finns tid för utvecklande samtal - Återkommer om resans innehåll...
 
 
Onsdag - torsdag / Oskarshamn och Regiondagar
 
Intensiv tid - Men gillar skarpt när tempot är högt!
 
- - -
 
Krama eller beröm någon idag ! Skön helg!

1 kommentar: