28 sep. 2012

GLAS o IRONMAN!!


Vilken annorlunda stund... fick förmånen att delta på en liten smakövning där GLASET och inte drycken stod i fokus. Fick ett smakfullt vitt vin med rätt temperatur. Sen fick vi smaka det i ett glas som "passade perfekt" och sen i ett som var avsatt för annan dryck...  så höll vi på med lite olika drycker (fantisera inte nu... mycket måttlig mängd). Så dagens LÄRDOM är att prova gärna ett vin i olika glas. Det var en kollosal skillnad....   Mycket lärorikt  :-)

Nya glas blir det... också!


Saluhallen bjöd in och visade upp nytt CHAMBRE SEPARE (bara namnet är skitläckert - får googla på vad det står för...) där du/jag ska kunna hyra ett samtalsrum och få god mat samtidigt.
Iden berättade jag om för säkert ett år sedan då många företag kommer att ha sina möten i andra miljöeer än egna kontoret. Vi kommer att se många nya idéer kring detta - Svensknabben vet jag presenterade ett fräscht rum vid sitt öppna hus..

LÄCKERT!

- - -

I helgen till Karlskrona och möta upp GOA GUBBAR för årets final... ligger bra till men undrar om det räcker. Inte hunnit med golf och det är två veckor sedan jag smög in i min sköna ZOON.  Blir att kämpa och ta fram vinnarinstinkten.

- - -

Min frisör är skadad i handleden...och åter först om 4 veckor -  söker ny nu!

- - -

Och så avslutar vi med årets höjdare! IRONMAN
NJUT!!!  och sprid gärna filmen...



Ha en underbar helg!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar