7 sep. 2012

Ett levande centrum!

 
Fredag igen - Hoppsan vad veckorna rusar på och som jag skrev - NU är det full fart med tidiga mornar och kvällsmöten!
 
Starta eget utbildning startar nu - Anmäl dig, kanske din väg till att bli företgare och förverkliga drömmar. Vem vet, om ett antal år kanske din affärside är så stor att ditt bolag finns på börsen. Inget är omöjligt! En del av de som går kursen kommer också fram till att de kanske passar bättre som anställda... passa på - det är nu anmälan ska in!
 
Grattis Anneli S till förtroendet att bli VD på Electra!
 

 
Universitetsstaden Kalmar - Artiklar, TV, radio, bloggar - ALLA har tankar och ideer. Fantastiskt och riktigt bra - för med det intresset kommer alla inblandade att prestera stort!
 
Jag är övertygad OM ATT placeringen i Gästhamnen är rätt!
Momentet är nu inne i den del där alla som är bekymrade, ej fått info mm ska tycka - Så fungerar det!
 
Stadskärnan kommer att må mycket bra av denna centrala placering - Vi kommer att ha starkare flöde av människor i city vilket är viktigt för utvecklingen. Det "kryllar" av möten i Europa där man diskuterar hur städers kärnor ska överleva, handeln tappar kraft mot externcentra. Med tomma lokaler blir städer hårda, kalla och töms på folk. Där går vi nu mot strömmen och tillför lokaler och människor. Också viktigt att lokalerna kring universitetet innehåller ytor som ger möjlighet till året runt verksamhet.
 
Mötet igår var bra, välbesökt även om jag saknade unga människor. Var var dom? Alla fick tycka och jag är övertygad om att det blir fler möten, fler tankar och detta kommer att leda att det till slut blir riktigt bra!
 
- - -
 
Önskar er alla en skön fredag och helg!
Imorgon packar jag... för jag har väl berättat att på söndag flyger vi till ROM  =) - Alla tycks har varit där, alla pratar gott om staden, mängder av tips har vi fått. Ett gillar jag lite extra... Undvik vita dukar, gå till de mindre restaurangerna där lite längre in i kvarteret. Där får du bästa maten...
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar