6 mars 2012

Stress!


Hej och godkväll - Då har vi klarat av en kurs till... stresshantering. Stress är inte kul, man mår skit, omgivningen ser det före en själv, man är lättirriterad och så vidare. Hur kommer det att vi stressar upp oss, finns det egentligen någon anledning?
Sen jag fyllde cirka 40 känner jag att ett lugn och att mer trygghet infinner sig för varje dag. Självklart blir man inte stressad då man känner igen scener, beteende, aggresioner... en stor fördel med att bli äldre. Rutin och erfarenhet gör nytta.

Minns ändå med både förtjusning och skräck åren då man skulle hinna allt... nåt in i H... vad det tuffades på hela tiden. Men det blev många projekt också....

Dagens kurs är i en serie av utbildande ledarskap - Jag gillar det där och har nu gjort UGL, ULL, JGL och idag stresshantering. Bra tillfällen att möta andra chefer och utväxla erfarenheter.

Jag känner mig trygg, stressar mindre men framförallt måste jag hylla min envishet med träningen. Minst fyra gånger i veckan är det tydlig aktivitet och det mår både kropp och själ bra av - Säkert den bästa stresshanteran av de alla. Och snart är golfen igång - Härlig känsla!

Sov sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar