6 okt. 2011

Halv 8 hos mig!


Tjena, för någon månad sedan kom det ett mail där Martin Nilsson berättar att han ska göra HALV 8 HOS MIG i sin bostad...  jag nappar, snackar med några goda vänner och vi blir 8 pers.

En riktigt bra kväll med smaker och variationer som båder överraskar och ger framför allt kickar i gomen. Menyn vi åt presenterar Martin bäst själv. Kolla hans blogg och filmklippet!




Vinerna vi drack blev min klo...  Ofta ska vinerna vara så bra, att maten får en svagare plats i en fin middag. Här var det maten som vann och vinerna var goda.

Förutom sällskapet OCH att Martin fortsätter att bjuda på sig. Att öppna sitt hem, laga mat, duka som på en bättre restaurang tycker jag är världsklass. Många snackar om allt de ska göra, eller tycker om en massa... men Martin får saker gjorda och det har jag sagt tidigare. Jag GILLAR.

Sen gick vi igenom KFF, banker, ordförande, ombyggnad, TV, Polen, livet, sociala medieer, träning,  - Ja, jag tror vi redde ut det mesta! TACK för trevligt sällskap och en bra oktoberkväll.

- - -

Älgjakt nästa vecka, skönt med några dygn i skogen. I dagens Barometer skrivs det om Varg, nyligen ett bra TV-program om jakt där Vargen diskuterades. Snackade själv med ett gäng jägare och deras uppfattning är att vi inom en snar framtid har ett vargpar stationärt i Småland.

I TV-programmet berättades att en vargflock tar mellan 100-140 älgar om året. När jag tar del av det ( trodde inte på uppgiften först ) så kan jag inte låta bli att undra. HUR blir debatten i Småland om vi får en stationär vargflock i Småland. Detta ska jag snacka med grabbarna om nästa vecka.

- - -

Trafikverket ska göra stora insatser för att förbättra järnvägen från/till Kalmar. Allt för att trafiken ska bli säkrare. Gillar den investeringen skarpt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar