30 juni 2011

Orm


Orm på golfbanan igen - Igår var denna "lilla" ettriga snok ute och FRÄSTE på oss. Har någon "äcklig känsla" till ormar...  Inte rädd! Men äckligt är det.

Fick tips av herr Berglund på att åka till Ölands Djurpark om jag ville se Tigerpyton...  Nej TACK

- - -

Läste insändare idag om att Saluhallen fått för mycket uppmärksamhet och att det skulle misskreditera de mindre butikerna. Jag TROR precis tvärtom - Saluhallens öppnande gör oss mer intresserade av närproducerat, miljövänligt, handla över disk m m. Så detta gynnar de mindre butikerna då vi konsumenter får ett starkt intresse för att handla lokalt. Jag har redan besökt två andra mindre platser där närproducerat finns! Tycker också att många av våra större butiker har smått fantastiska charkdiskar, nybakat mm - Trenden är tydlig, vi är mer medvetna än på länge på vad vi köper för mat.

- - -

På tal om mat - IGÅR släppte Kalmar FF att Arenan får en MAX-restaurang. Ca 50 nya arbetstillfällen till - Det är bra!

- - -

På väg till Österike för att se hur en Ironman genomförs. En hel buss med aktiva lämnade Kalmar imorse. Imponerande att så många är så vältränande att de genomför en Ironman. Jag det är 2800 personer som på söndag ska.... 
3.86 km simning - 180 km cykling - 42 195 m löpning - HUR FAN PALLAR DOM?
Jag blir så imponerad!
Hoppas det blir ett par givande dygn - Bilder kommer!

Mitt första besök i Österike - hört mycket vackert om landet. Känns spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar