12 juni 2011

JO - det är sant !


Jo, det är sant - upp på cykeln tidig söndagsmorgon - Följer vattnet!
HÄR i Gästhamnen bara 10 meter från Kalmar Hamnkrog kommer från lördag 18 juni färjan DESSI ha sin angöring. Känns bra och det är något jag funderat på mååånga år, hur får vi till en färja. NU är det sant och jag hoppas DU blir en av dem som åker ibland.

Sprid gärna budskapet om färjan!


Rävspelet - så vackert när man tittar ut mot Öster. Precis där det nu jobbas för nya byggnader. Detta läget är så läckert och jag tycker vi använder Rävspelet alldeles för lite - En bortglömd plats!!


HÄR - precis här skulle jag önska att vi muddrade upp lite och skapade en "ny" gästhamn. Jag som inte är båtkunnig tänker så här...  Lägg ut 25 bojar, fria bojar utan bryggor på en viss yta, låt båten ankra en natt och vakna till solen och på Kalmar Slott står någon och ger en historisk berättelse!  Platsen är så vacker, och idag 07.30 när solen vilar mot vattnet blir det givetvis lite extra.

Ett bra sätt att vakna på - min cykel och jag runt centrala Kalmar.

- - -

Pratade med grabbarna på Saluhallen - Så mycket folk och de var nöjda. JAG tror det bästa blir att gå dit när det lite mindre folk så man kan stå och "frossa" lite i någon av diskarna!
Alla jag pratade med gillade besöket!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar