1 dec. 2010

Tjur på spåret

DÖM INTE MIG - JAG TALAR SANNING!!

19.07, på väg hem efter promenad, bommarna nere vid Esplanaden. Tåget tutar (brukar vara illavarslande), tåget rullar sakta ett DJUR springer framför tåget, vi skriker - en ÄLG, nää  Det kommer en fullvuxen TJUR springer över korsningen framför tåget mot city of Kalmar. Kan den smitit från KLS eller från ett lantbruk.

Jag ringer 112, hon undrar lite (förstår henne (polisen alltså) ), kopplas till banverket, berättar - Tjur på väg mot city! (han undrar (banverkets man alltså) ) - HUR ska detta sluta, inget litet djur och skärrat. Ja, det får vi nog veta senare.

- - - - -

tar 20 min efter bloggen är uppdaterad, journalist ringer, jag berättar - Och vi får en gemensamt bra avslutning på vårt samtal! HUR gick det med djuret? Hoppas allt gick bra för alla inblandade, kunde gått riktigt illa !

- - - -

I Barometern står det Kviga och att djuret rymt från KLS - Då får vi lita på att det är så - Följ dramet här...  http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/kviga-springer-runt-i-centrala-kalmar(2199356).gm

- - - - - - -

Behöver vi mer snö nu? - INTE jag!

- - - - -

Inga tåg i morse, vad gör dom på SJ just NU undrar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar