5 dec. 2010

Rosor


Födelsedag i helgen, inte en skymt av åldersnojja - Nä, mår förbaskat bra och trivs med tillvaron. Då är det helt ok att bli äldre igen - En shysst lördag med gym, god mat & dryck, härligt sällskap på restaurang. Jo, helnöjd med födelsedagen och fick presenter som jag önskade mig  =)

Tack för sms, samtal, hälsningar - TACK

MEN fick några funderingar vid samtal igår. En nära vän på dryga 80 år ringde och sa grattis. Men när dom berättar om vården kring åldrandet blir jag bekymrad. Ingen rolig historia de upplever just nu. Nej! Här måste samhället hitta värdiga lösningar - TACK VARE deras hårda slit får vi andra uppleva ett vackert Sverige med fantastiska fördelar. Då får vi fan se till att åldrandet blir värdigt.

Ett tips till mig och dig blir...  Planera för ditt åldrande!

- - - -

Tuff vecka framför mig och tre julbord (sönd, tisd o fred) inbokade. Här gäller det att motionera flitigt!

Syns därute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar