4 aug. 2013

Havsörn!

 
Söndag - sista veckan på semestern startar upp! Solen fortsätter att värma oss. Smått fantastiskt vilken sommar... kanske får gå tillbaka till 1994 för att hitta liknande period.
Jag NJUTER till 100%
 
Förmånerna kommer en efter en - Var hos vännerna Strandbergs. Bastubad ute i Kalmarsund som är en årlig tradition - Så enkelt och trevligt!!
 
Havsörnar, två stycken närmar sig - Jag följer dem och se dem slå mot trutungar på en Ö. Efter badet glider vi sakta mot ön, får se två fantastiska skapelser lyfta. Ca 2.50 mellan vingspetsarna - Hinner ta några bilder med Iphone (vinner säkert inget fotopris). MÄKTIGT är ett bra ord i detta ögonblick.
 
 

 

 
Cyklar runt i staden, finner smultronställen hela tiden. Kolla här, så vackert när det glider fram i Stensö Kanal. Vår stad levererar!
 
TRENDBROTT då jag tydligt hör och ser många som vill vara med i utvecklingen, flera som gillar det som händer. Tänker på EM-fotbollen, Fun-zone, tisdagar/torsdagar på Larmtorget / Kalmarsundsparkens badplats. Flera företagare kontaktar för de vill vara med i den process som pågår. Känns bra! Kommer åter här...
 
Och resterande bygge med bryggan i Kalmarsundsparken blir klar i september som planerat!
Sandskulpturerna blev ATTANS bra! - Mer sånt tror jag på!
 
Hör att handeln har det tufft... rent allmänt tror jag vi shoppar lite svagt sen har det fina vädret inte lockat till shopping i samma utsträckning! Vi hoppas på att vi blir KÖPSUGNA i augusti och anfaller med öppen plånbok!
 
- - -
 
AUGUSTI - en favoritmånad för mig och vi har några tunga leveranser...
 
Stadsfest 8-10 aug - Här är programmet!
 
- - -
 
IRONMAN / lördag 17 aug för andra året... tänk om vi bara kommer i närheten av 2012 härliga stämning.  Häng me´
 
 
- - -
 
Blir en sväng till Grönhögen i slutet av veckan - En av regionens mest utmanande golfbanor och minst ett årligt besök brukar det bli!
 
HA DET BÄST!
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar