28 aug. 2013

Framtiden är här!

 
 
 
 

 
Simningen - Mycket omtalat efter årets IRONMAN. Håller med, såg både lite trångt och jobbigt ut!
 
En kalmarbo sökte upp mig och som jag tyckte hade en smart idé.
 
NÄR ni hittat ny bana, låt alla som vill provsimma den 30 dagar innan tävlingen. Simmarna blir glada, arrangörerna får testa organisationen och alla borde bli klokare.
Jag tycker iden är briljant och det går säkert att kalla "local swimrace" och kanske t om få in en mindre startavgift. 
 
KUL med allt engagemang från alla som besökte årets tävling - Viktigt att vi lyssnar, tar till oss och sen hoppas vi på ett ännu bättre arrangemang 16 aug 2014.
 
 

 
 
NU är de här - ÅRETS studenter till Linnéuniversitetet har kommit och staden är full av nya, glada och förväntansfulla studenter. Nu ska vi kalmarbor hälsa dem välkomna och ha lite förståelse för det blir nog lite fest de första veckorna.... eller vad tror ni!
 
Välkomna till Kalmar säger jag! Hoppas ni vill stanna länge här!
 
 
 
 
- - -
 
Några kommer med tankar om hur staden ska förbättras. En sak som återkommer är en 5-stjärnig restaurang. Jag personligen tycker vi har ett bra och brett utbud på restauranger. Många saknade indisk mat innan, nu har vi två restauranger... några om- eller tillbyggnader pågår nu. Spännande och se vad som kommer ut av det!
 
- - -
 
Kalmar Fashion Week närmar sig - du ska väl gå!
 
- - -
 
Ha det BÄST!
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar