18 aug. 2013

Magisk känsla!

 
Kalmar 20130817 kl 23.00 och sista tävlande blir hyllad av tusentals (svårt att gissa men kanske 15-20.000 personer i city just då) besökare som jublar konstant. En känsla som infann sig redan 06.15 på morgonen när simmarna skulle iväg. Som jag längtat till denna dag, kan de bli en sån fullträff till? JO, jag tror t o m att det blev ytterliggare ett lyft, en dimension till.
 
Alla visar på ett så härligt engagemang och det är just det som de tävlande lyfter.
När jag hämtade Alexander Stubb (Finsk europaminister) på flyget ställdes frågan, varför Kalmar. Snacket är att banan är snabb och publiken enormt stödjande. Gillar att höra sånt.
 
Visst finns det saker som kan förbättras ännu mer - Men låt alla vila lite, njuta av succen, höra surret ett slag innan det byggs vidare.
 
Ett fantastiskt arbete av alla berörda inom föreningarna som är involverade.
 
Kul att riksmedia denna gång var på plats, bra uppföljning i många TV-kanaler. Gillade också att tävlingsinfo hela tiden spreds bra i sociala medieer. Fantastiskt vad bilder och goda storys som snurrat på FB, Twitter, Instagram...
 

 
Björn och Paul förtjänar extra beröm. Jag har i mitt liv träffat många som kan hantera en mikrofon.
Men att från 06.15 - 23.00 ge oss all information och samtidigt se till att vi får en fantastisk show.
MAGISKT är ordet... och i fredags pratade vi med Paul Kaye, han säger just det att alla tror att jag "hissar" Kalmar idag och nästa stad då... men enligt samtalet är besöket i Kalmar och mötet med vår publik något helt outstanding.
 
Jag håller med... stämningen de sista timmarna var helt jävla otroligt bra! Vi hör också på de tävlande att de berömmer just publiken så högt. TREVLIGT!!
 
Jag längtar redan till 2014 års Ironman och har förstått att många av årets atleter (hjältar) idag tog chansen och registrerade sig för nästa års tävling.
 
TACK för några härliga dygn!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar