22 nov. 2011

Julsång!


Tror ni Martin var där... inte en chans men möttes av glada tillrop. Nu har jag biljetten  ;-)

Funderat lite kring julsånger - för det blir det väl?
Jag minns mitt första möte med sångkören, tror det var på Nova-skolan. Fröken var artig och sa att jag var välkommen tillbaka om jag lovade att mima. Så gick det med den karriären.

- - -

Idag en riktigt bra presentation på jobbet av Näringslivet i Kalmar.

"Kalmars näringsliv visar god konkurrenskraft efter finanskrisen. Strukturen i kommunens näringsliv är bred med många medelstora företag, ett konkurrenskraftigt nyföretagande och tre starka branscher: tjänster, handel och tillverkningsindustri. Det finns även många nya nischer som växer. I studien rekommenderar vi klusterinitiativ och stöd till medelstora och nya företag som vill växa, säger Anna Löfmarck, VD på Grufman Reje Management AB"

ta dig tid att titta igenom materialet - klart intressant....  och jag sa ungefär så här
"En av de enskilt viktigaste åtgärderna för att även i fortsättningen ha ett brett näringsliv är att skapa än mer samverkan mellan näringsidkare, Linnéuniversitetet och Kalmar kommun säger Thomas Davidsson, Näringslivschef i Kalmar kommun. - Dagens rapport känns stark och låt oss tillsammans fortsätta att utvecklas". 


- - -

Ikväll ska vi snacka golf med Andreas A. Hur gick säsongen och hur laddas det inför 2012!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar