2 jan. 2014

2014


 
Som jag skrev, det är ett fantastiskt fyrverkeri på Nyårsafton. Det är stort att vi blir bjudna på detta varje år av Barometern - Väldigt uppskattat. Blev dock förvånad (ganska mycket) kl 00.00 då det smälls raketer i mängder... mer än det brukar. Nej, för mig räcker det med ett vackert fyrverkeri 17.00.
 
Bra afton med god mat och trevligt sällskap.
 
- - -
 
Återigen hört om någon jag känner som drabbats av cancer - denna förbannade sjukdom som angriper. Kan ibland stressa lite, jag som alla andra funderar ibland på svåra sjukdomar eller/och döden... Min FAR dog när jag var 11 år, min storebror dog alldeles för ung (43). Båda i Cancer. Därför har det helt naturligt (eller onaturligt) blivit så att jag läser en hel del om sjukdomen (nej jag har inte cancer).
 
Vad kan vi göra blir ofta frågan och för mig har det blivit självklart - Vi behöver avsätta pengar till forskningen. Idag säger man t ex på Barncancerfondens http://www.barncancerfonden.se/fakta-och-rad/Barncancersjukdomar/fragor-och-svar/hur-manga-barn-i-sverige-drabbas-av-cancer-varje-ar-och-hur-manga-blir-friska/ sida  "I dag överlever tre av fyra barn tack vare forskning som har bidragit till nya och förbättrade behandlingsmetoder. För fyrtio år sedan var siffrorna de omvända – endast ett av fyra barn överlevde".
 
Flera personer har också dragit igång egna insamlingar
 
 
 Sen delar jag gärna sidan ungcancer.se / där finns mycket information. 
 FUCK CANCER
 
- - -
 
OJ - blev lite djup där... men det känns egentligen bara bra... och har du en 100-lapp för mycket så föreslår jag att du sätter in den på Barncancerfonden eller Cancerfonden.
 
 
Kram till Er
 
Ha det bäst!!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar