7 jan. 2014

Hur tänker ni ??


 
Blir lite förvånad... många beskriver januari som en katastrof! Lovat sig själva en massa i samband med Nyårsafton. Min fråga blir... hur kan man lova sig själv något som man känner är omöjligt, jävligt jobbigt eller t om otänkbart.
 
NEJ, gör ditt nyårslöfte eller januarifrossa till en fest =)
Jag har inte lovat något... men ändå bestämt mig för lite förändringar, ska framförallt titta mer noggrant på vad jag stoppar i mig. Både dryck och mat. Sen kombinera det med 30 minuters motion varje dag. Det tänker jag göra till något KUL och TREVLIGT och defenitivt inte se som jobbigt eller tungt. Igår på Trettondagen bakade jag knäckebröd för första gången i mitt liv... blev riktigt gott och en massa nyttiga ingridienser för magen min.
 
KÖR PÅ - Gör det till något KUL
(slutade snusa för fyra år sedan... saknar snuset ofta men mest nöjd med att jag inte matar egna kroppen med skiten)
 
- - -
 
Bra middagsbjudning i helgen... och då startade diskussionen om VARFÖR vi firar TRETTONHELGEN - Men det har du väl redan full koll på... om inte
 
- - -
 
Riktigt NÖJD med ledigheten som varit - Men också lika nöjd med att vardagen är på plats.
 
Hoppas ni får ett bra 2014
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar