14 sep. 2013

White asparagus !

 
En 100 000 stad som jag blev förtjust i. Får väl erkänna att besöket i City var kort och intensivt men gjorde intryck. Jag är i nuläget ganska säker på att det blir fler besök hit! Varför hamnar man här... Jo, i mitt fall ganska enkelt. Ett gäng golfare som vill göra en kortresa. Snabbt, smidigt och enkelt utifrån vår hemstad. Ryanair har på sin meny ett antal platser som förknippas med just golf. Girona erbjöd en anläggning http://www.pgacatalunya.com/ som innehåller Spaniens bästa golfbana och bara 10 min från flygplatsen. Några i gänget hade redan varit där och kunde berätta för oss andra hur bra det skulle bli.
 
När resan mot Girona pekas ut är det oftast Barcelona som anges som resmålet. Ryanair har  Barcelona (Girona) från 69 orter. Imponerande och snabbt förstår man hur populärt Barcelona är.
 
Ryanair - ständig debatt om både det ena och det andra. Men återigen har resan gått bra och servicen är precis som med alla andra flygbolag bra. Jag är övertygad om att en stad som Kalmar ska vara nöjda med att ha en lågprisjätte som Ryanair flyger härifrån. Vi människor kommer att fortsätta att flyga och debatten kring miljön kommer att fortsätta. Mitt förslag är att alla som flyger får en extra 100-lapp i miljöavgift, pengar som blir öronmärkta för forskning kring hur bränsle och andra saker kan bli bättre.
 
Fann återigen ett mycket vackert vinotek - Gillar det skarpt!

 
Mycket vackert i Girona och nästa gång får mer tid avsättas för turism och kultur!
Barcelona - Ja, de 10 milen dit får jag också ta vid nästa tillfälle!
 

 
Bron som konstruerats av Gustave Eiffel  - Hade jag inte en aaaaaning innan resan.
 
 

 
 
Haft förmånen att spela ca 125 olika banor i världen - Här var det två 18-hålsbanor, Stadium Course o Tour Course. Två mycket bra banor. Stadium är en av de abslout svåraste banor jag spelat, 6104 meter från gul tee. En av de bästa jag upplevt... Har bara GOTT att säga om hela anläggning och rekommenderar varmt.
 
TACK grabbar - Att få delta när 9 man gör resor av detta slag - Ja, minnena kommer sitta kvar länge.
 
Lägg här till att vi fick chansen att äta på http://www.cellercanroca.com / TACK för det arbetet bakom det besöket... skulle kunna skriva hur mycket som helst... men jag kommer aldrig att glömma White asparagus and truffle vienetta 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar