19 sep. 2013

Kalmar fashion Week!

 
Jag har klippt svärmors gräsmatta med en elgräsklippare - Borde få guldstjärna för det!
Skippar bensingräsklipparen, köper en ny för ca 3.000:- och laddar succesivt upp batteriet efter behov.  Jag är osäker... på hur miljövinsten räknas ut (gräsmattan blir jättefin).
 
- - -
 
På tal om det...fick några reaktioner på skrivandet om flyget.
SJÄLVKLART ska Ryainair ha ordning på alla regler kring både personal och resenärer - Vi är helt överrens.  Jag säger att det är bra för en stad i Kalmars storlek att ett lågprisbolag flyger på Kalmar som en del i sina orter. Det finns så tydliga TRENDER på att vi konsumenter vill göra snabba korta semestrar typ långweekend mm. Vi sparar just nu på ganska mycket, vi konsumenter alltså - men inte på vårt resande, det har hög prio.
 
Det går att åka tåg till Girona också - Om jag fattat rätt så tar det ca 2 dygn och resan blir Danmark, Tyskland, Frankrike och sen Spanien. Ett ca pris jag hittade (googlade) per person var 2.500:-
 
- - -
 
Jag har ett drömjobb läser jag ofta - Jag har ett drömjobb jag också blir mitt svar. Får träffa människor, varierade arbetsuppgifter, möjlighet att påverka, rätt till semester o sv. Och jag förmodar att det är just det som är drömjobbet. Viktigt att man vågar byta jobb ibland, det ger kickar - Fråga mig som lämnade "egen företagare" och blev fast anställd i en stor organisation. Härlig utmaning och ger nya dimensioner.
 
- - -
 
 
Attans vad cyklandet har slagit igenom och nu börjar cykelvägarna får bra markeringar. Tycker jag är väldigt bra då det har funnits en förvirring och många olika tankar på vilken sida man ska cykla / respektive gå.
 
- - -
 
 
Varit på Liljas och pratat Guldfest!! Upptäckte då draget och så snyggt förarbete till dagens modevisning på LILJAS! KALMAR FASHION WEEK
 
där borde jag kanske vara ikväll....  Ha det BÄST!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar