2 dec. 2012

Intrång i våra liv...




 
1:a advent - Vaknar till ca 10 cm nysnö och minus 6 visar temperaturen.
Riktigt vackert och morgonens promenad visar sig på bästa sätt!
 
Trevlig middag igår - TACK för sällskapet och bra dialoger.
Tänker en del på sociala medieer intrång i våra liv... de unga tittar knappt på TV - de får sina sändningar via datorn och bekantar sig med språk tidigt. Min uppfattning är att detta bara kommer att öka även om vi ibland känner ett intrång i vår vardag.
 
MINNS NI 1991 - det var då det beslutades att TV-reklam blev tillåten i Sverige.
Minns ni debatten... de gör intrång i våra hem! Idag känns det så förbannat självklart... det går fort!
 
 
Själv följer jag ca 10-15 sidor bestående av bloggar, podcast, FB, Instagram, Twitter... får mycket värdefull information den vägen (en del skit också).
 
- - -
 
Jag SKÄMS när jag hör nyheterna och en kvinna med rulator blivit nedslagen och rånad i Skåne. VEM har lärt gärningsmannen ett detta är OK - Jag mår illa!
 
- - -
 
TA NU EN PROMENAD - Det är vackert där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar