15 jan. 2011

Lördag


Sorry, inte varit här på en några dygn!!
Haft en bra vecka och gör några reflektioner.

Pratade om att hålla föredrag, det är otroligt många människor som känner starkt oro eller spänning att inför publik hålla föredrag. När man lyssnar sig omkring säger samma personer att när man väl är igång så är känslan direkt den motsatta - alltså en skön känsla. DOM lyssnar på mig!!
Då jag håller många anförande så är mina tips!
Var förberedd, bilder som du visar ska du gilla, träna gärna, se till att du kan innehållet. Har du med dessa små tips samt är klädd på ett sätt så att du själv känner dig bekväm. Då kan det bli bra! Återkommer nog i ämnet då det finns några andningstips.

- - -

Igår var jag på konferens inom jordbrukssektorn - Jag gillade verkligen mötet och branschen sysselsätter väldigt många människor. En sak man ofta hamnar i är närproducerat - Vad är närproducerat för dig? Svenskt, Länet, Stan, byn... - Jag handlar gärna lokalt även om det kostar någon krona mer.
Kollade runt lite i diskarna igår och hittar fläskfile från Danmark, Oxfilé från Argrtina och allt till extrapris. Kanske är det så att vi konsumenter oftast väljer produkt utifrån priset oavsett ursprung!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar