2 nov. 2013

Bråkat färdigt med tidningsbudet!


 
Tandläkarskräck... nu är det dags igen att besöka tandläkaren. Fått kallelse vid flertal tillfälle men hittar alltid en ursäkt "passar inte nu". Men smärta infann sig... får söka akut tid. Som vanligt säger Torsten - klart vi fixar det, kan du komma 06.15 / bra början på en dag!! Rotfyllning...  Fy fxxx så ont det gör, jag spänner mig, svettas onormalt, beter mig märkligt... inte blir det bättre av det. Så i onsdags bestämde jag mig. Ligg avkopplad, fundera på något helt annat... funkade bra och mötet blev inte alls lika "stressat".
Men jag kommer aldrig att längta!
 

 
Av någon anledning har det denna vecka i olika sammanhang snackats om hur snabbt tiden går. Vi alla är lika förvånade över hur tiden bara rusar på... vi snackar Carpe Diem och liknande utryck. Olika tekniker för att fånga stunden och en sak har jag lärt mig... jag behöver inte hinna allt just denna helg! Bilden på mina tjejer är ca 20 år... helt otroligt!!
 
Tänder ljus varje dag till fukost - och tänker på de som inte finns med oss längre. Denna helg är kyrkogårdarna vackra. Gillar minneslunderna lite extra... och den dag det är min tid så är det i en minneslund jag ska vila!

 
Och så lite blandat...
Glöm inte vardagslyx - såg i någon tidning om fårskinn på stolen, så nu ligger dom där - VARDAGSLYX.
 
- - -
 
BRÅKAT med Barometerns tidningsutbärare många gånger. Vi får tidningen ca 05.50 - 06.45. NOLL accept från min sida då tidningen kommer efter 06.00. Barran har också svarat mig att det är ett rimligt krav. NU finns tidningen nedladdningsbar för oss prenumeranter. Hur bra som helst... nu slipper jag "vänta" när hjärnan går igång redan 05.15. Fram med Ipad och läsa.
Hur länge finns papperstidningen... / kanske innehåller den framtida prenumationen en IPAD och en manual för den datorovana. JA, så tror jag det blir
 
- - -
 
Fredag och startar dagen med CONNECT och frukostmöte. Peter Glebe berättar om sitt företag och sin resa i jobbet. Framtidstro, sorg, svinn (tänk att ha en medarbetare som under många år lurat dig på pengar och förtroende), kritik... JO Peter var rätt tydlig med att VI på Kalmar kommuns kontor måste ha ett bättre bemötande och lite mer "gummiband" i beslutsprocessen. Jag hör det då och då och det är inte bra. Vi måste som kommun se till att ha ett proffsigt bemötande då våra företagare vill investera. Det är så otroligt många skyldigheter ett byggföretag har så det är inte konstigt att byggkostnaderna far iväg... Tar det med oss igen... målen är att bli bland de 100 bästa kommunerna och lämna plats 146. TACK Connect för frukostmöte och TACK Peter för ett trevligt föredrag!
 
- - -
 
Kalmar FF
Säsongsavslut mot MJÄLLBY! Se till och vinn så får vi hoppas att det blir en TOP 3 placering. Magiskt att "lilla Kalmar" kan ha ett lag i toppen av allsvenskan år efter år. Så otroligt imponerande och mycket viktigt för Kalmar.
Nanne och Rydström -  Vi syns imorgon, jag ställer mig upp och applåderar er båda! Tiden för att gå vidare känns rätt, allt har sin tid! TACK och lycka till i resten av livet!
 
- - -
 
GO HELG till Er alla!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar