9 nov. 2013

Nyfödd!

 

 
 
En härlig vecka... men också många tuffa möten. På ett av veckans möte var NORDEA och en analytiker med. Prognosen är tydlig, det kommer stabilare tider och europas ekonomi blir starkare. Det sker inte med ett klick utan det går långsamt... i bästa fall ser vi bra resultat senare delen av 2015.  På jobbsidan är signalerna redan tydligare, det finns fler lediga jobb.
 
- - -
 
Såg ni artikeln om fettma i Barometern ? 49% av svenskarna är överviktiga. Och det kommer nu när träning kanske är det hetaste som finns... gymen är fulla av tränande personer. Och jag som flackar runt hamnar på hotellfrukostar. En del tänker nu fet mat, godisskålar ... jag ser definitivt moderna erbjudande med gojibär, laktosfri fil, färsk frukt o s v. En GOD lyx och hotellfrukost innebär idag ett mycket bra erbjudande av nyttigheter.
 
Hur slipper vi övervikt... jag TROR PÅ vardagsträning i form av att cykla till jobbet, gå eller cykla mellan möten, 30 min morgon- eller kvällspromenad. Jag tror INTE på att man en dag i veckan springer 2 mil och känner lycka.. jag tror att minst 30 min varje dag i en form som passar är den optimala vägen att må bra!
 
- - -
 
Ja vad säger vi... sociala medier har tagit ett stort kliv in i vår vardag... MEN DETTA att nyfödda barn inte får tillräcklig med uppmärksamhet p g a mobiler och surfplattor.
 
En restaurang i Göteborg.. Vi HAR INTE WIFI - här ska ni prata med varandra och njuta av god mat. Säkert en indragare...  =)
 
- - -
 
E-handel snackar vi ofta om. Blir lite förvånad över att många tror att det viktigaste är att kunden har sitt paket dagen efter beställning. NEJ så är det inte, kunden är fullt nöjd om paketet anländer inom tre dygn. Leveranssäkerhet är dock mycket viktigt för att lyckas, lovar du tisdag 16.00 så ska paketet var där då. Erfarenhet jag samlat på mig utifrån många olika företag inom e-handel.
 
- - -
 
Shopping! Blir glad när jag ser att NOA NOA och VALDI ska blir en butik. Så smart och jag tror vi kommer att få se många liknande koncept i framtiden. Bra för Kalmar City!
LYCKA TILL!
 
- - -
 
Imorgon Fars Dag! Handla stora fina presenter =)
Nanne i Hammarby - Tror jag kan bli skitbra och vore kul att få tillbaka Hammarby i allsvenskan.
Melker Hallberg blev årets nykomling - GRATTIS och håller verkligen med!
Kalmar FF placering i årets allsvenska imponerar stort på mig!
 
FIN HELG till Er!

1 kommentar:

  1. Kul att Valdi flyttar in till Noa Noa visst, men anledningen är ju att hyran är för hög på nuvarande plats. Fastighetsägarna i Kalmar har för höga hyror, tyvärr!

    SvaraRadera