13 okt. 2013

Ärtsoppa



 
Så sakta är jag påväg in i ÄLGjaktsvecka - en tydlig ändring, ställer in premiären måndag, åker inte hem onsdag kväll utan jagar tisdag-lördag. Rätt beslut tror jag då en rutinerad jaktledare påminner mig varje år... åk inte hem onsdag kväll - Det är nu älgarna är i rörelse när vi spridigt vidriga dofter några dygn. Jag litar på hans tips!
 
Jag ska alltså sitta där i skogen, under total tysnad, bara titta rakt fram och hoppas att den "stora" älgtjuren kliver fram. Jo jag förstår när en del undrar hur faaaan man kan tycka det är trevligt att sitta där och frysa alldeles själv. Jaktlaget, bo i jaktkojan, laga mat på öppen eld, lyssna på duktiga hundar, höra några riktigt bra historier, drömma lite om stora älgtjurar, ett tydligt avbrott i vardagen - Behöver ni fler argument? Jag är allmänt på jävligt bra humör med anledning av att jakten ska börja imorgon. Tänker lägga en hel del helger på jakten denna vinter.
Ska ta lite foto i veckan så ni får se hur vackert det är i naturen under hösten!
 
På kvällarna står vi för maten själva - varsin kväll ska vi bjuda gänget på middag. I år satsar jag på Ärtsoppa. Lite kärlek och kryddor så brukar det bli riktigt gott. Några droppar punsch!
 
- - -
 
En bra och intensiv vecka! Avslutade torsdag o fredag med Regiondagar i Borgholm. Många bra möten, flera bra fördrag, många beslutsfattare från länet.
 
En föreläsare, den välkände författaren, läkaren och professon  Stefan Einhorn drog flera klassiker som jag hört många gånger tidigare. En sak reflekterar jag stort på varje gång någon lyfter.
 
VAD ÄR VI MEST RÄDDA FÖR??
3:a Sjukdom och död
2:a Konflikter
1:a Tala inför publik
 
Du som har scenskräck - Hör av dig så ska jag ge dig några enkla tips. Sen får ingen glömma att lite "nerver" inför publikt framförande visar bara på att du är laddad inför uppdraget. 
 
- - -
 
Martin och gänget kring Kallskänken har lyckats. Kan bara varmt rekomendera ett besök!
 
- - -
 
Trafikverket och jag har snackat sen olyckstillbudet. Tack för alla kramar och fina ord efter artikeln i Barometern. De ska besöka platsen och titta på mitt förbättringsförslag. Återkommer om det blir genomfört. Vore fantastiskt om jag kan medverka till att undvika denna "äckliga situation" för någon annan.
 
Ja, då säger vi som det sägs i skogen - Ha en riktig skitjakt och en bra vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar