6 okt. 2013

100 km

 
Älgjakt på gång igen - nästa måndag kör vi gång och som vanligt en spännande vecka med härlig tid i naturen. Ger mig mot Allgunnen och stannar hela veckan!
Tränat på skjutbanan och det gick bra, t o m riktigt bra. Minns för 10-15 år sedan då bössan avlossat upp till 200 skott inför en jaktsäsong. Den tiden lägger jag inte längre och samtidigt avlossas bössan bra mycket mer sällan i skogen nu för tiden. Allt har sin tid! Har en känsla av att det kommer älg på mitt pass 2013. Eller hur....
 
I trafiken... NU i dessa tider med brunst och älgjakt kan jag bara säga - släpp på gasen, reagera när det står älgvarningsskyltar - De har inte hamnat där för skoj skull.
 

 
På lördagspromenaden passerar jag nya bryggan vi Kalmarsundsbadet. Händer ny saker varje vecka och stämmer informationen ska bryggan vara fullt utlagd i sina 183 meter i slutet av oktober. Har blivit riktigt bra och nu är mer sand på plats. Gillar platsen skarpt. Attans bra jobb ni gör!
 
- - -
 
Mycket om Universitetet i veckan. Jag bekräftar det igen att jag är övertygad om att en placering i gästamnen blir bra. Är också lika övertygad om att verksamherterna som finns i området kommer att bli bra tillsammans. Också viktigt för en levande stadskärna.
 
I veckan möte om Kampradsstiftelsen - Har ni läst det senaste?
 
- - -
 
På väg hem från konferens, motorvägen mellan Ålem och Kalmar. Mellan Rockneby och Lindsdal, kör ca 100 km och i mitt körfält på fel sida om vajerräcket kommer en bil rakt mot mig. Sällan blivit så rädd men reagerade klokt, fick ned hastigheten tog ut till höger... svchisch.... helt oberörd fortsätter bilen mot norr. Ringer 112 och får besked att polis är på väg.
Äckligt nära en smäll... mådde onekligen lite dåligt i fredags även om jag utåt försökte vara tuff.
 
HUR FAN kommer bilarna ner i fel körfält...  galet och jävligt skönt att ingen efter mig heller hamnade i krock. Att mötas i 100 km....
 
- - -
 
Igår kalas som firade 60 åring, 40 årigt företag, 40 årig bröllopsdag och lång vänskap!  Mycket generöst med god mat och dryck. Fantastiskt vilka vänner vi har. TACK för en bra kväll!
 
- - -
 
Tippa trav.. med i spelbolag där vi tillsammans petar in en "peng" för att få ihop till större bolag. Klokt sätt att få dit kryssen... trav är mycket svårt och det behövs gedigna kunskaper om distans, bana, meeting, kuskar mm mm. Har minne av när vi spelade BY 7:an i Trekanten. Oj vad vi kämpade men det blev svag utdelning. Ska nog "plugga lite häst" i vinter.. kanske en vinnare igen!?
 
- - -
 
Men du, ha en kanonvecka så hörs vi snart igen.
 
Ps. Kalmar FF sista matcher imponerar STORT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar