30 juni 2012

På cykel


Lördag morgon, redan halv åtta visar temp 19 grader. På cykel... mot Tegelviken/Stensö. Många redan ute och springer, cyklar och powerwalk. Vilken sund trend det är.

Nya tydliga skyltar längs slingorna är på plats - Bra!
Saknar dock mer information om Stensö, sätt upp mer information om platsen. Berätta lite om gallringen och hur den påverkar naturen och djurlivet.




Stannade till vid Stensö hamn.. så fridfullt Kalmarsund kluckar mot bryggorna.
Syns att det är semestertider, mycket båtfolk igång!



Såg ni programmet igår om Raine och Gunilla. Var fängslande och mycket intressant att lyssna om deras väg genom livet. Såg du inte så... rekomenderar jag en stillsam timma på Play.. Tur att vi har personer som vågar gå egna vägar. Minns när Raine skulle göra ett jobb på Baronen (ca 10 år sedan), han rullade in en kista, fyllde den med slipsar... jag fick rätt mycket bitska kommentarer. Men det drog defenitivt nyfikna personer till köpcentrat.

- - -

Idag KALMAR FF och nu ska vilan visa sig ha gjort underverk.... jag vet, en del gillar inte min positiva syn här. MEN jag tror fortfarande på Top 4. Visst, kanske en obotlig optimist eller helt jävla tokig. Men med den truppen borde vi kunna prestera bra fotboll. Vi får se redan idag, det är en MÅSTE-MATCH som absolut måste ge 3 poäng.

- - -

Blev vinst i företagsgolf igår - Puttern och jag är goda vänner just nu =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar