21 maj 2011

Köp en golfbana!



Otroligt vilken skärpa Kalmar Golfklubb håller just nu - riktigt roligt för ett "finish-freek" som jag. Och det syns att det blir mer - Jag GILLAR som det heter på Facebook.

Liljekonvaljerna smyger fram - så vackert!

- - -

Grönhögen Golfklubb imorgon. Till SALU sägs det, tänk att få äga en golfbana. Vore häftigt! Grönhögens överlevnad handlar enligt min syn på att man MÅSTE SKAPA ETT BOENDE av hög klass. Banan håller hög klass men ligger på fel plats...  Succén kan bli total om ett hotell eller ett 50 tal stugor byggs upp.

Regionen måste också blir tydligare och generösare på att sälja paket där både Kalmar, Ekerum och Grönhögen ingår. Tre golfbanor som kan ge besökaren ALLT.

- - -

En bra vecka har gått, nästa vecka inleds med begravning : (   tufft då tankarna hamnar på mamma, pappa och brorsan - alla tre försvann alldeles för tidigt. Berne 83 år har lämnat oss, en man jag håller högt och om detta har jag bloggat tidigare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar