5 okt. 2010

Möjligheter


Entreprenörer av alla de slag är viktiga.
Träffat några unga personer som vill mycket. Inte världens bästa i skolan... En merit de saknar just nu.
Jag har tipsat lite om vilka väga som finns runt att starta eget. Det finns många som börjar i liten skala och kan vara stora företagare om 10 år. Kanske ett tryckeri, eller frisör, eller ....

My story - Fick låna 10.000:- 1978 av en hedersman, Berne Karlsson. Han trodde på mig  (mina betyg var inte heller de bästa...) och gav mig möjligheten att starta tryckeri. PT-Reklam som jag sen höll på med i ca 20 år innan det såldes. Tänk vilken chans jag fick tack vare att någon trodde på mig 1978! 

Nu ett bra jobb, trygg i min roll, familj och mår bra! Det händer en del på livets resa - Härligt!

1 kommentar:

  1. Du gav mig samma möjlighet som Berne gav dig. Tack för att du o mamma tror på mig och stöttar mig :)
    Kram Sofia

    SvaraRadera