27 apr. 2014

Jante





Tjenare, hallå - var har ni varit... JO, var ett slag sedan uppdatering skedde nu. Men dagarna är fullkomligt fulla hela tiden. Finns ofta en förhoppning om att "imorgon" blir det lugnare. Känner att trycket är högt hos alla.

Våren har varit och är enastående, mycket sol, men saknar värmen lite... vi behöver få igång gräset och framförallt kunna ta fram shortsen. Ska pröva idag...

Lyssnat på några framtisteorier under veckan - En som fastnade var den om vädret. Vi kommer att få mer sol, mindre regn MEN när det regnar kommer mängden att vara större. Så "grejen" blir att kunna samla vatten för att använda under torra tider. Ska du också hålla hög kvalite, ja då krävs det att man tänker till lite extra.

Träningen och matvanorna - Jo, funkar bra och känner mig rätt "stark". Media av alla de slag bombar oss med mat- och träningsprogram. Har ni sett "kids" tävlingarna i matlagning - Blir ruggigt imponerad!

Och så avslutningsvis ett annat fakta som jag fick till mig nyligen. Vi svenskar är i stora drag befriade av konflikter. Vi kommer att få se mer av stämningar, konflikter, påhopp mm i framtiden. Girigheten tror jag är källan till de tankarna. För trots att vi snacka om att skrota jantelagen så lyser det så ofta igenom att många är vansinnigt avundsjuka...

I veckan blir det mot Belek, åker med trevliga vänner och spelar golf, äter gott... ja ni vet, en veckas avbrott. Ha det BÄST och jag lovar att fundera på Er från hängmattan!

// Thomas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar