6 apr. 2014

Cårhus

 
I veckan blev det klart (saknas ett årsmöte) med ett nytt Cårhus i Kalmar. Hamnar centralt i gamla biosalongen på Larmgatan där SIGN senast huserade.
Vid pressvisning berättade kårens ansvariga om: Film, konst, språk och festlokal en gång i veckan. Det sades att kommunen var helt med på satsningen (stämmer nog i stort men vi måste komma ihåg att jag inte företräder alla... ). Jag, som Näringslivschef tycker detta är bra, en universitetsstad ska ha ett CÅRHUS och gärna centralt. Övriga näringsidkare typ café, pubar och all den handel som city erbjuder får då en naturlig närhet. På presentationen blev "stökigt och ljud" en stor fråga. Jag tycker verkligen att det berättades om insatser som ska göras för att undvika för höga ljudkällor. Sen är det alltid så att stråket till och från lokaler är ett område där det ibland blir högljutt.
 
Vi hoppas detta blir bra och att våra kommande studenter gillar Kalmar och sprider "goda ord" om Kalmar som studieort.
 
Hörde några negativa salvor direkt... men det var nog rätt väntat. Ge det chansen, ge dem lite stöd så kan detta landa riktigt bra! Överraska dig själv med att träffa dem, ett riktigt trevligt gäng!
 
Läs mer på www.hejkalmar.se eller
 
 

 
 
Igår besökte jag Polishögskolan på Linnéuniversitetet i Växjö. Blir starkt imponerad av det jag såg och de poliser som kommer ut i verkligen är väl förberedda! (tror jag).
 
Skulle du vilja blir polis ? http://lnu.se/institutioner/polisutbildningen
 
 
- - -
 
Varför mår jag inte som jag gjorde för 15 år sedan?
Stundtals undrar jag varför höften gör ont! Ibland undrar jag varför det tar 15 min längre att bli färdig på morgonen. På det viset straffar jag mig själv... konstatera att kroppen blivit äldre är jäkligt svårt och därför undrar jag ofta varför kroppen inte svarar som när jag var 40. Och då tränar jag minst 4 ggr i veckan... hur hade det varit att om inte träningen hanns med.
JA, det där med att bli äldre har jag aldrig tränat på... Nya upptäckter hela tiden!
 
- - -
 
Ha en bra vecka... jag ser fram mot veckoslutet som innehåller en minisemester ;-)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar