21 feb. 2014

Valår!

 
Härlig vecka, många haft sportlov... - Jag valde i alla fall en ledig fredag. Börjar dagen med 6 km på Stensö. 07.10 stod det åtta Rådjur och tittade på mig... vad gör du här - vi äter frukost. En härlig start på dagen... kanske dagens viktigaste. Att avsätta en timma till PW med frisk luft på mig själv!
 
- - -
 
Var på trevlig middag för några veckor sedan, ett av kvällens ämne var rökning. Vi kom in på rökning och uteserveringar... framfördes tydligt från flera håll att de tycker att det är obehagligt med rökning när man äter. Våra uteserveringar håller idag så hög standard att det är så nära inne man kan komma. Jag lovade att ta med frågan till de möten där jag kan göra mig hörd. Lobbat och lyssnat med några av de större serveringarna.
 
Men i veckan kom mötet, jag sa att en del av era kunder har berättat hur de vill ha det. Och det finns definitivt ett intresse. En krögare berättade för mig att det är rökförbud på hans restaurang oavsett om du sitter ute eller inne sen flera år. JA, frågan är lyft och jag är övertygad om att det kommer finnas zoner/områden som blir rökfria vilket kan vara en bra början.
 
JO, jag har rökt - gör det inte längre. Tycker att alla som röker ska sluta omgående (man mår bättre), det är så förbannat skadligt... men det ska vara ett eget val.
 
- - -
 
VALÅR 2014 - visst märks det!
Jag har en dröm - tänk om alla debatter inom politiken kunde handla om "detta vill vi i vårt parti" istället för "ni har gjort så och så och det blev bara skit".
Övertygad om att vi skulle få ett större intresse för valet, vi skule få fler som röstade - Ja, generellt skulle debatten blir mer dynamisk.
 
SÅ mitt tips blir! Berätta vad ert parti vill göra, förklara hur det ska finansieras och vilka resultat ni tror ska komma ut av det.
 
- - -
 
Semifinal i OS-hockey idag 13.00 / jag får lita på mina vänner på radiosporten då min prioritering har valt Växjö i eftm - Hur tänkte jag... jo, jag prioriterade =)
 
- - -
 
Skön helg till er och om ni missat det så kommer VÅREN imorgon
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar