2 dec. 2014

Möjligheter!


Dags för födelsedag!
 

Jag blir den 4 december 56 år – Kan kännas gammalt för någon, kan kännas ungt för en annan men det är också det alternativ som finns. Inom närtid har vi haft tråkigheter i och med Lasses snabba bortgång. Innan det förlorade jag min far vid 11 års ålder, min mamma när jag precis blivit pappa och så min bror för 19 år sedan. Ja, då känns det genast som en möjlighet att vara här och att få fylla 56 år. Men kanske är det så att det finns ett liv efter detta!? Det kanske händer något nytt….

Jag firar ”light” med en resa till Berlin. Inte så mycket för ”Julpynt” men hört så mycket gott om Berlin under julhelgerna så det ska bli spännande att ta del av. Fått lite bra tips..

 

Vardagen rullar på och det är full planering på nästa års GULDFEST (läs mer om den på www.guldfesten.se ). Vet du att det är för 15:e gången vi sitter i planeringsstadiet… Vi ska lördagen den 7 februari i Kalmar Sportcenter genomföra ett jubileum. Vi brukar säga att tiden går fort… måste säga att det känns som ”nyligen” den dåvarande Näringslivschefen Jonathan kom till mig och sa att vi skulle göra Guldfest. Då satt jag som entreprenör och blev ansvarig för genomförandet… Minns ni KalmarSalen, Liljas bil (förra året + norra vägen), Telia i deras garage, Trelleborg Rubore, Autogruppen… Ja, många trevliga platser har vi besökt genom åren. Finns några få biljetter kvar om du vill medverka!

Sen håller GULDFREDAG – Digitala möten fredagen 6 februari på att växa fram som ett event där näringslivet ska träffas… känns riktigt bra och här känner jag att vi håller på att hitta ett näringslivsarrangemang av lite klass. Ett möte där företagare ska möta företagare.

 

Dottern är nu färdig POLIS och stannar i Stockholmsregionen… Kul att båda döttrarna är där och det innebär att vi får ta oss dit oftare. JA, så får det bli!

 

Julhandeln gasar på och det slits tidigt i din avsatta julpeng. Gillade en artikel i veckan kring E-handel. Det sades att spanandet på nätet efter bra produkter skapar affärer i butikerna. Ett omvänt budskap jag inte hört innan. Gillade det jag läste – stämmer nog i många fall.

 

Ni får alla ha det bra i december och snart är det den 21/12 – JA, då vänder det och blir ljusare igen – Magiskt!



 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar