12 mars 2013

Söderport

 
Attans fina dagar men faaaan så kallt.
Går dagligen förbi Söderport och ser hur lägenheterna växer fram. Vilket fantastiskt läge att få bo vid. Ser riktigt spännande ut!
 

 
Ser samtidigt att Söderport cafe snart öppnar... lite nyfiken är jag allt!
 

 
 
Lyssnar på Podcast, både lokalt och riks. Sitter med hörlurarna och får både skvaller, det senaste, humor och alla möjliga vinklingar. Ett kul media som jag gillar skarpt. Pröva
 
 
I den senaste lokala (BG & Martin) nämndes jag som tippare... håller med till 100%, hur fan kan jag ligga tvåa bland drygt 80 tippare... - överraskat förr!
Sen får jag nog bjuda dem på en kopp te vid tillfälle och dra min idrottshistoria! Se bara ovan, stod på GASTEN i söndags, -4 och 10 sek blåst - där stod jag! Röda - vita laget. Jo det blev vinst också och de unga i laget imponerade på mig!
 
 

 
Hunnit med att träffa några av våra riksdagspolitiker.
Kritik om infrastruktur - Vi samlar de som kan påverka och föra länets talan i Stockholm där besluten tas kring infrastruktur. Konstruktiv kritik till rätt personer/forum leder till utveckling!
Denna träff leder till nya möten, återkommer om det!
 
 
Min teori är enkel - vi måste samla oss kring max två saker, säg E22 söderut och R 25 till Växjö (se nu det som ett exempel). Sen ska alla i länet ställa upp bakom beslutet. Först när vi är enade kan det ge resultat. Just nu vill alla ha allt...
 
 
Imorgon företagsbesök igen - Mot Läckeby Water!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar