10 feb. 2011

Saluhall


Idag varit i Saluhallen för andra gången - Känns himla bra oh jag kan berätta (hoppas jag får det) att 33 återförsäljare är tecknade och man öppnar om drygt 2 månader - Imponerande. Sylt, kött, ost, mjölk, kroppkakor, fisk, bröd m m

Det är så kul att träffa entreprenörer - det liksom "brinner" i samtalet.


Gjorde jag BORT MIG IDAG???   Det frågar jag er.
Grabbarna sa: Vi kommer att ha stängt söndagar.
Jag sa: NEJ det tycker jag inte - Jag föreslog att de satsar på BRUNSCH och gör söndagarna till en "mysdag". Vi har ju rätt mycket folk som reser till vår stad om helgerna.
Så jag föreslog stäng hellre måndagar.

Hjälp mig - Skriv RÄTT eller FEL på mitt förslag att HA SÖNDAGSÖPPET.

7 kommentarer:

  1. Det tycker även Maria Sampson! Mer söndagsöppet till Kalmarborna!

    SvaraRadera
  2. Söndagar borde givetvis vara öppet! Hela Kvarnholmen borde vara öppet på söndagar, det är ju då man har ledig tid.

    SvaraRadera
  3. Egentligen borde Saluhallen ha öppet alla dagar. Varför stänga en måndag egentligen?
    Det finns dem från andra orter som har ärenden in till stan då och då på måndagar ... och tänker "Skulle passa på att handla lite i Saluhallen". Att som kund mötas av en låst dörr är aldrig roligt, knepiga öppettider ledsnar man på.
    En stad är alltid tråkigast på söndagar, det bör finnas något intressant att besöka och någonstans att äta gott - där har ni rätt, ha öppet på söndagar!
    Däremot kan verksamheten vara mindre i början av veckan. Exempelvis nybakat bröd kanske inte kan beställas in, fisk likaså och kanske att grönsaksdisken inte är lika välfylld som på en torsdag. Men öppet borde det vara så mycket som möjligt. Även bra för ortens sysselsättning, fler kommer i arbete! Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Charlotta Charlesdotter-Day11 februari 2011 kl. 09:21

    Det råder väl inget tvivel om att ha öppet på söndagar! Efter 18 år i London och Covent Garden där det nästan är mer folk över helgen än i veckan! Låt Kalmar få lite smakprov på det "kontinentala" livet! :-)

    SvaraRadera
  5. Det känns som söndagsöppet fått många anhängare!!

    SvaraRadera